دیجیتال مارکرتر تاریخ ثبت : 1400/04/21_15:37

دیجیتال مارکرتر کیست؟


دیجیتال مارکتر حرفه ای

در دنیای امروز که همه کسب و کارها اینترنتی شده است، بازاریابی نیز ماهیتی دیجیتال به خود گرفته است و مشاغل مربوط به آن هم مورد توجه بیشتری قرار گرفته استدیجیتال مارکتینگ یکی از این مشاغل محسوب می‌شود که در دنیای مدرن یکی از پرکاربردترین صنعت ها است. دیجیتال مارکتر یکی از شغل های مهم در این حوزه است.

یک دیجیتال مارکتر موفق باید مهرت های خاصی داشته باشد تا بتواند فعالیت خود را کنترل کند. طبق آخرین گزارشات، صنعت دیجیتال مارکتینگ در امریکا رشد 44 درصدی و در بریتانیا رشد 55 درصدی داشته است. شغل‌های متعددی هستند که در کنار تبلیغات خود به دیجیتال مارکتینگ روی می‌آورند، بنابراین دیجیتال مارکتر می‌تواند طرفداران زیادی داشته باشد.

اگر شما به دنبال فعالیت در صنعتی هستید که در حال رشد باشد بازاریابی دیجیتال را یک شغل مناسب برای شما می‌باشد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال یکی از روش‌های بازاریابی به شکل مدرن و همراه با فناوری می‌باشد. یک دیجیتال مارکتر می‌تواند با توجه به علائق و هدف خودآموزش دیده و روی هر قسمتی که تمایل بیشتری دارد، فعالیت داشته باشد.

متخصص دیجیتال مارکتر

اگر فردی به فعالیت در همه قسمت‌های دیجیتال مارکتینگ علاقه دارد، نیاز نیست تمرکز خود را فقط روی یک قسمت خاص از آن قرار دهند. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ می‌تواند این موقعیت را داشته باشد که در هر جنبه از آن فعالیتی هر چند کوچک داشته باشد.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

 مهارت‌های مهم دیجیتال مارکتر حرفه ای

1. متخصص سئو

یک دیجیتال مارکتر حرفه ای باید تمام قوانین سئو را بداند. اگر می‌خواهید شغلی پر درآمد در دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید و به عنوان یک دیجیتال مارکتر شناخته شوید، سئو را یاد بگیرید امروزه سئو به اندازه گذشته دارای اهمیت می‌باشد.

2. متخصص PPC

این است که از طریق افزایش ترافیک باکیفیت، کمک کند وب‌سایت شرکت به رتبه‌ی یکِ گوگل برسد ppc هدف اصلی

3. متخصص شبکه‌های اجتماعی 

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی خیلی فراتر از تنها تبلیغ محتوا در فیس‌بوک است. این یعنی دانستن بهترین ساعت برای ارسال پست، شناخت انواع پست‌هایی که بیشترین کاربر را درگیر خود می‌کنند و شناخت راه‌های استفاده از هر پلتفرم برای رسیدن به اهداف مشخص.

4. بازاریابی ایمیل

رسیدن به بازاریابی ایمیل فراتر از نوشتن نگارش چند ایمیل زیباست. شرکت‌ها کسانی را نیاز دارند که کمک کنند از ابتدا، لیست‌های بزرگی بسازند و از آن‌ها برای اهدافشان استفاده کنند.

5. بازاریابی موبایل

شغل بازاریابی موبایل از کارهایی مثل سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بسیار کم‌رقابت‌ترند و در همین حال، نیازی بزرگ برای بیشتر تجارت‌ها هستند.

6. آنالیز و تحلیل کردن

یکی از قسمت‌های مهم دیجیتال مارکتر، آنالیز و تحلیل کردن است. شما همه‌ مهارت‌های قبلی را می‌توانید یاد بگیرید اما بدون قدرت تحلیل کردن، همیشه به مشکلات برخواهید خورد.

7. مدیریت/بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک موضوع مهم برای دیجیتال مارکتر می‌باشد. بازاریابی و مدیریت محتوا یک مهارت ارزشمند برای استارت آپ ها است که شرایط ویژه‌ای برای آن‌ها فراهم می‌سازد. اگر یاد بگیرید که چطور محتوای خاصی برای یک شرکت بسازید و برای بهتر دیده شدن آن بازاریابی کنید، شما تبدیل به یکی از دارایی‌های ارزشمند آن شرکت خواهید شد.

8. خودکارسازی بازاریابی

امروزه همه شرکت‌ها به دنبال راه‌حلی برای خودکار سازی بازاریابی هستند. شما باید بتوانید راه‌های خودکار سازی ایمیل‌ها، شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا را بدون تمام کردن بودجه ی مشتریان یاد بگیرید.

9. طراحی تجربه‌ کاربری دیجیتال مارکتر

برخلاف همه مهارت‌های گفته شده، طراحی به طور مستقیم نمی‌تواند ایجاد مشتری کند. کار آن این است که مطمئن شود تمام تلاشی که شرکت در بخش‌های آنلاین می‌کند آیا به بهترین شکل مورداستفاده قرار گرفته است یا نه.

مشاوره دیجیتال مارکتینگ

چطور یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای شویم؟

برای اینکه که یک دیجیتال مارکتر حرفه ای شوید باید قدم‌های زیر را بردارید:

  1. در یک دوره آموزشی که مهارت‌های لازم در این زمینه را یاد می‌دهد شرکت کنید.
  2. به دنبال موقعیت‌های مختلف بازاریابی دیجیتال مارکتینگ باشد. چون بعضی از این موقعیت‌ها می‌توانند آموزش‌های سودمندی را برای شما داشته باشند.
  3. در دوره‌های دیجیتال مارکتینگ شرکت کنید.
  4. از افرادی که در این زمینه بهترین هستند آموزش ببینید.
  5. از طریق برترین وبلاگ های دیجیتال مارکتینگ آموزش ببینید.
  6. اصول اولیه را از دوره‌های رایگان بیاموزید
  7. در رسانه های اجتماعی متخصص بازاریابی شوید.

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد یک دیجیتال مارکتر حرفه ای این توانایی را دارد به طور خودآموز مهارت‌هایی را یاد بگیرد.
این افراد چون با مشتری‌های متفاوتی کار می‌کنند، باید راه‌های خوب ارتباط برقرار کردن را بدانند. هرچه یک دیجیتال مارکتر حرفه ای موفقیت‌های بیشتری کسب کند به همان میزان باید مهارت‌های خود را نیز به‌روزتر کند.

 



کلمه کلیدی :

دیجیتال مارکتینگ دیجیتال مارکرتر تولید محتوا مهندسی سئو تبلیغات آنلاین محتوای دیجیتال

نام نویسنده :الگام

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید