مهارت های دیجیتال مارکتینگ تاریخ ثبت : 1400/07/08_9:32

مهارت‌های کاربردی برای یک دیجیتال مارکتر موفق


امروزه دیجیتال مارکترها باید مهارت‌های متنوعی داشته باشند تا بتوانند در کار خود پیشرفت کنند و به درجات بالای موفقیت برسند. صنعت دیجیتال مارکتینگ در سال‌های اخیر رشد قابل‌توجهی در سراسر جهان داشته و روزانه شرکت‌ها و مؤسسات بیشتر و بیشتری به این صنعت رو می‌آورند که باعث می‌شود به‌تبع آن، پیشرفت عظیمی در کسب‌وکار دیجیتال مارکترها نیز پدید آید.

 

enlightenedمطلب مرتبط: دیجیتال مارکتینگ چیست؟

enlightenedمطلب مرتبط: دیجیتال مارکرتر کیست؟

 

 

در این پست می‌خواهیم به چند مهارت اساسی و کاربردی اشاره کنیم که تسلط بر آن‌ها برای هر دیجیتال مارکتری ضروری است.

 

تسلط به تحلیل داده‌ها

دیجیتال مارکترها نیاز نیست که حتماً مانند یک تحلیلگر بازار به تحلیل و آنالیز داده‌ها مسلط باشند. هرچند که هر چه بیشتر در این زمینه مهارت داشته باشند، این خود یک امتیاز مثبت است. اما مهارت‌های اساسی برای یک دیجیتال مارکتر، آشنایی با Google Analytics و سایر ابزارهای اساسی تجزیه‌وتحلیل داده در صنعت دیجیتال مارکتینگ است.

برای اینکه یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای باشید، نیاز است بتوانید اطلاعات دقیقی از این که ترافیک سایت مشتری از کجا آمده، محبوب‌ترین کلمات کلیدی، پرترافیک‌ترین ساعات روز و داده‌های ضروری در مورد سن، جنسیت و تفکیک مکان مخاطبان، و همچنین علایق آنها و دستگاه‌هایی که برای دسترسی به سایت از آنها استفاده می‌کنند را به دست آورید.

 

آشنایی با شبکه‌های اجتماعی

ناگفته نماند که بازاریابان دیجیتال باید نسبت به همه بسترهای رسانه‌های اجتماعی که برای ارسال محتوا و ارتباط با مخاطبان استفاده می‌کنند، احساس خوبی داشته باشند. هر پلتفرم ویژگی‌های خاص خود را دارد؛ شما باید بدانید کدام یک به درد حوزه کاری شما می‌خورد و کدام یک تأثیری در افزایش فروش شما ندارد. اینکه چگونه می‌توانید لحن پست‌های خود را طوری تنظیم کنید که با مخاطبان متنوع شما که از بسترهای مختلف استفاده می‌کنند، مطابقت داشته باشد. حتی در حوزه بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که بازاریابان دیجیتال می‌توانند اولویت‌بندی و از آن ها استفاده کنند؛ از جمله قابلیت پخش زنده، پیام‌رسانی دایرکت، هشتگ‌گذاری، استوری، ریلز و هرگونه قابلیت‌های جدید شبکه‌های اجتماعی.

تبلیغات آنلاین

اگر بودجه‌ای که به یک دیجیتال مارکتر اختصاص داده شده، شامل پول برای تبلیغات هم باشد، او باید بداند که این هزینه را برای چه نوع تبلیغی و کجا خرج کند تا بیشترین تأثیر را روی فروش و توسعه برند مشتری داشته باشد. علاوه بر این یک دیجیتال مارکتر موفق در حوزه تبلیغات باید به مهارت‌های گسترده دیگری هم آشنایی داشته باشد. مثل:

  • طراحی کمپین مناسب با برند و خدمت مشتری
  • موقعیت‌یابی درست مخاطبان هدف
  • برنامه‌ریزی و تعیین بودجه
  • خلاقیت و ایده‌پردازی در اجرای تبلیغات و کمپین‌ها
  • تسلط به تجزیه‌وتحلیل داده‌ها قبل از تبلیغات و بازخوردهای بعد از تبلیغات
  • ارائه گزارش کامل و مفهومی به کارفرما در پایان تبلیغات

 

مهارت تولید محتوا

قلب دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا است. احتمالاً جمله معروف "محتوا پادشاه است" را شنیده‌اید. این محتوا است که مخاطبان را به‌سوی برند شما می‌کشاند. هدف باید نه‌تنها ایجاد محتوای با کیفیت بالا و سئو شده و مناسب باشد، بلکه درک نحوه چگونگی جذب مؤثر مخاطبان نیز باشد. در تولید محتوا توصیه می‌شود که "محتوای همیشه سبز" تولید کنید. یعنی چه؟ به این معنا که اگر مخاطب یک روز بعد یا یک سال بعد محتوای شما را پیدا کرد، اطلاعات آن هنوز بروز و قابل سندیت باشد.

توانایی فروش و متقاعدسازی مخاطب

به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر، شما وظیفه دارید که تفکر مخاطب را تغییر داده و او را متقاعد کنید. بدیهی است که تسلط بر هنرفروش، به نفع شماست. قدرت متقاعدسازی هنگام یک برندینگ قوی، یا حتی تلاش برای تعامل با همکاران و تبادل ایده با آن ها برای طراحی کمپین بعدی خود اهمیت بسیاری دارد.

قابلیت برنامه‌ریزی استراتژیک

همه این مهارت‌ها وقتی با هم جمع می‌شوند و به سرانجام می‌رسند که یک دیجیتال مارکتر، برنامه‌ای چندمرحله‌ای را ارائه دهد که طی چند هفته یا حتی چند ماه اجرا می‌شود. البته این امر مستلزم برنامه‌ریزی شدید و نگرش آینده‌نگر و همچنین توجه به روندهای نوظهور است. بازاریابان دیجیتال موفق نسبت به نحوه کار و نحوه تغییر اوضاع کنجکاوی سیری‌ناپذیری دارند، چه در صنعت خود و چه در سطح جهانی. همراهی با این روندها نیاز به یادگیری دائمی و مداوم دارد.

آشنایی با ابزارهای ادیت و گرافیک

امروزه، محتوای بصری بسیار بیشتر از محتوای نوشتاری به انسان لذت می‌دهد. آشنایی با ابزارهای گرافیکی و نرم‌افزارهای ادیت و تدوین عکس و فیلم به شما کمک می‌کند به‌عنوان یک دیجیتال مارکتر خواهان بیشتری داشته باشید و پروژه‌های بهتری به شما پیشنهاد شود.



کلمه کلیدی :

دیجیتال مارکتینگ

نام نویسنده :پردیس دیجیتال اردیبهشت

جهت ثبت انتقادات و پیشنهاد های خود اقدام کنید ؟
با مرکز پشتیبانی در خدمت شما هستیم

جهت پشتیبانی یا ثبت نظرات و پیشنهادات خود ابتدا ثبت نام کنید