علیرغم محبوبیت روزافزون تبلیغات ویدیویی و سرویسهای پخش آنلاین، تبلیغات تلویزیونی به دلیل دسترسی بینظیر و قدرت ماندگاری آن همچنان غالب است. اگر از تبلیغات تلویزیونی استفاده نمی کنید، از میلیون ها بیننده ای که ممکن است شما را به راحتی در پلتفرم های دیگر نبینند غافل شده اید. اگر هنوز متقاعد نشدید که تبلیغات تلویزیونی برای شما مناسب است یا خیر، کمی با دید بازتری مسائل را ببینید. به این فکر کنید که اگر بتوانید از تبلیغات در تلویزیون درست استفاده کنید، میتوانید هم صعود کنید و هم بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید.
یکی از دلایل قانعکننده برای استفاده از استراتژی تبلیغات تلویزیونی همیشه دردسترس بودن این روش است. در حال حاضر بیش از 54.5 میلیون خانه در ایران تلویزیون دارد و این تعداد در حال افزایش است. علاوه بر افزایش تعداد تلویزیون در خانه ها، دسترسی آنها به صدا و سیمای ایران نیز بیشتر است.
اگرچه تلویزیون شاهد پیر شدن بینندگانش است، اما مخاطبان جوانتر نیز تلویزیون بیشتری تماشا میکنند، که عمدتاً به دلیل اتفاقاتی است که در سال 1399 با همهگیری کرونا رخ داد.
شبکه های صداسیمای ایران مانند آی فیلم، تماشا، نمایش، سلامت، ورزش و...در حال افزایش هستند، اما این تغییرات، تأثیر منفی بر بینندگان تلویزیونی نداشته است. برعکس، محبوبیت تلویزیون ثابت مانده و در آزمون زمان پیروز شده است. همانطور که گفته شد، در حال حاضر بیش از 54.5 میلیون خانه در ایران تلویزیون وجود دارد و هنوز هم استانداردی برای افرادی است که اخبار و رویدادها را دنبال میکنند.
در حالی که مردم میتوانند بسیاری از برنامهها و فیلمهای مورد علاقه خود را از طریق سرویسهای پخش تماشا کنند، بدون تلویزیون سنتی نمیتوانند به راحتی به اخبار محلی یا ملی دسترسی پیدا کنند. بسیاری نیز از تماشای برنامههای مورد علاقه خود در روزها و شبهای مختلف که در صدا و سیما پخش میشوند، از تماشای آنها لذت میبرند.
مردم بیشتر از سایر انواع تبلیغات به تبلیغات تلویزیونی اعتماد دارند. این باعث می شود که آنها بسیار مؤثر باشند و مخاطبان را مجذوب خود کنند. در نتیجه گستردگی و تأثیر کلی تبلیغات در تلویزیون، نسبت به سایر انواع تبلیغات، گرانتر هستند. وقتی تلویزیون به درستی استفاده میشود، میتواند بازگشت سرمایه (ROI) بالایی داشته باشد و به شما کمک کند از هزینههای تبلیغاتی خود نهایت استفاده را ببرید.
برای به دست آوردن بهترین نتایج ممکن از تبلیغات تلویزیونی خود، باید بدانید چگونه بودجه تبلیغات خود را تنظیم کنید. علاوه بر این، شما باید اهداف روشنی را برای کمک به تسهیل نتیجه مورد نظر خود تعیین کنید، خواه بخواهید فروش را افزایش دهید یا صرفاً آگاهی از برند را افزایش دهید. اگر بتوانید یک کمپین قوی ایجاد کنید که از همان ابتدا در حد بودجه اختصاص داده شده شما باقی بماند، می توانید دسترسی و نفوذ خود را بهینه کنید. با گذشت زمان و افزایش بودجه می توانید کمپین های گسترده تری راه اندازی کنید که ROI حتی بهتری ایجاد می کند.
تبلیغات تلویزیونی به خودی خود بسیار قانع کننده است، اما شما می توانید با ادغام آن با بقیه استراتژی خود، به طور موثرتری از قدرت تبلیغات استفاده کنید. میتوانید از تبلیغات تلویزیون برای تکمیل کمپینهای دیجیتال مارکتینگ یا محیطی خود استفاده کنید و کسبوکار خود را در ذهن ها نگه دارید و فروش را افزایش دهید. امروزه بسیاری از مردم در حین تماشا با دستگاه دیگری در اینترنت جستجو می کنند و این امر توجه به این موضوع را بیش از پیش مهم می کند.
به عنوان مثال، میتوانید از یک آگهی تلویزیونی که شامل یک URL برای بازدید از وبسایت خود است، استفاده کنید، که افراد میتوانند به راحتی در هنگام تماشای تلویزیون از تلفنهای خود آدرس اینترنتی شمارا دنبال کنند. آنها میتوانند به راحتی از گوشی خود درباره برند شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و فوراً با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین میتوانید مردم را تشویق کنید که شما را در رسانههای اجتماعی دنبال کنند، یک مورد خاص را خریداری کنند، یا در یک کمپین فراخوان، مستقیماً از طریق گوشی همراهشان با شما تماس بگیرند.
اگر میخواهید تبلیغات موثر در زمینه تبلیغات تلویزیونی داشته باشید باید این تبلیغات توسط تیمی متخصص انجام گیرد. گروه تبلیغاتی اردیبهشت دیجیتال در تمامی این پروسه شما را همراه میکند.
ایجاد ویدیو تبلیغاتی، کار روی جلوه ها بصری و گرافیکی ویدیو، مشاوره درباره پیام و شعار تبلیغاتی شما و در آخر رزرو آن ویدیوی تبلیغاتی در صدا و سیمای ملی از جمله کارهایی است که میتوانید در این زمینه به ما اعتماد داشته باشید.
با ما بدرخشید و به کسب و کارتان رونق دهید.