یکی از روشهای ترند و جدید تبلیغات در دنیای دیجیتال، راهاندازی کمپینهای اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینفلوئنسر مارکتینگ فرایند استفاده از پتانسیلهای بلاگرها، تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها برای حمایت و پروموت برند شما است. اینفلوئنسرها یا همان افراد تأثیرگذار محصول یا خدمات شما را در قالب تم محتوایی خود به گونهای تبلیغ میکنند که مخاطبان خود را متقاعد کنند از بیزنس شما دیدن کنند.
در حالی که اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام در حال حاضر تبدیل به یک استراتژی شناخته شده و محبوب شده است، بسیاری از شبکههای اجتماعی دیگر نیز برای اینفلوئنسرها در حال رشد هستند. طبق گفته Adweek، ارزش این صنعت تا سال 2022 به 10 میلیارد دلار میرسد. شبکههای دیگری مانند اسنپ چت، یوتیوب و تیک تاک مجموعه ای از اینفلوئنسرهای خاص و شناخته شدهی خود را با جمعیت های مختلف دارند.