تبلیغات CPO یا هزینه به ازای سفارش (Cost per Order) یکی از اقسام روش پرداخت در تبلیغات نتیجهگراست.
در این روش تبلیغ دهنده به ازای هر سفارشی که ثبت شود توسط مخاطبان تبلیغات، مبلغی را به تبلیغکننده میپردازد. این نوع تبلیغات برای فروشگاههای آنلاین مدل کارآمدی است، زیرا هزینههای تبلیغات با توجه به حاشیه سود محصولات قابل کنترل خواهد بود. به دلیل اینکه در تبلیغات CPO تبلیغ باید منجر به سفارش قطعی شود، لازمه انجام این نوع تبلیغات مهارت و تجربه بسیار از سوی تبلیغکننده است.
اجرای این مدل تبلیغات می تواند به صورت افیلیت مارکتینگ باشد.