وقتی نوبت به بازاریابی محصولات میرسد تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین راه های تبلیغاتی است.تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که مصرف کنندگان در محیط بیرونی و به صورت آفلاین در معرض آن قرار می گیرند.
وقتی نوبت به بازاریابی محصولات میرسد تبلیغات محیطی یکی از مهم ترین راه های تبلیغاتی است. وقتی میخواهید بین راه های تبلیغاتی دست به انتخاب بزنید شاید فکر کنید دیجیتال مارکتینگ و راه های مبتنی بر وب تنها راه موثر بر تبلیغ برند شما هستند، اما اینطور نیست.
مصرفکنندگان و مشتریان در برابر بسیاری از انواع تبلیغات تلویزیونی مقاوم میکنند و میتوانند پیامهایی را که به صورت دیجیتالی دریافت میکنند نادیده بگیرند یا از بین ببرند.
بنابراین، بسته به عواملی مانند مخاطب هدف و بودجه تبلیغاتی، میتوانید به تبلیغات محیطی بپردازید و در زمانی که همه به دیجیتال مارکتینگ روی آوردند شما با پرداختن به تبلیغات محیطی سود کنید.
تبلیغات محیطی به تبلیغاتی گفته می شود که مصرف کنندگان در محیط بیرونی و به صورت آفلاین در معرض آن قرار می گیرند. بیلبوردهای تبلیغاتی دراتوبان ها را می بینید، تبلیغات در فضای باز همه جا وجود دارد و این توانایی را دارد که به شیوه ای تاثیرگذارتر نسبت به دیجیتال مارکتینگ محصولاتتان را به مشتریان عرضه کند.
مشتریان هدف قادر به دور زدن تبلیغات بصری در فضای باز نیستند اما میتوانند تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی یا تبلیغات در رسانههای اجتماعی را دور بزنند.
برخلاف تبلیغات رسانه های اجتماعی، تبلیغات در فضای باز به ندرت از اشباع بازار رنج می برد. اشباع بازار یعنی بیرحمی رقبا نسبت به تلاشهای تبلیغاتی شما که دائماً با خراب کردن اسم برند و زیر سوال بردن محصولات شما در فضای مجازی باعث ناکامی شما در امر فروش میشود. علاوه بر این، تبلیغات در فضای باز مقرون به صرفه تر از همیشه است.
تبلیغات محیطی که زمانی فقط در دسترس شرکت های بزرگ و معروف بود، اکنون از خدمات همه گیر و تقریبا فراموش شده است که رقابت در آن کم است. تبلیغات فضای آزاد، به ابزاری برای متخصصان تبدیل شده که میتوانند بهترین بازخورد را از تبلیغات خود به دست بیاورند.
بیلبورد در تبلیغات محیطی
یکی از مهمترین تبلیغات محیطی، تبلیغات در بیلبوردها است. بیلبورد ها اساساً پوسترهای بزرگی هستند که در مکان های برجسته نمایش داده می شوند.
معروفترین آنها، بیلبوردهای بزرگراهها، بین شهری، آزادراه ها و دیگر شریانهای پر رفتوآمد است که مصرفکنندگان آنها را از خودروهای خود مشاهده میکنند.
میتوانید بیلبوردهای ثابتی مانند آنهایی که به احتمال زیاد کنار جادهها میبینید، بیلبوردهای دیجیتالی و گردان مانند آنهایی که در میدان ها نصب میشوند، داشته باشید. بیلبوردهای تعاملی معمولاً در مکان هایی با ترافیک زیاد نصب می شوند و به مصرف کنندگان اجازه می دهند با آنها تعامل داشته باشند.
تبلیغات بیلبوردی روشی ظریف و در عین حال موثر برای تبلیغات هستند. تقریباً هر مصرف کننده ای زمانی که در وسیله نقلیه خود است در معرض نوعی تبلیغات در محیط قرار می گیرد که معمولاً هم یک بیلبورد خواهد بود.
تحقیقات نشان داده است که بیش از 70 درصد از مصرف کنندگان تبلیغات بیلبوردها را می خوانند. به همین دلیل این شکل از تبلیغات محیطی به یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان هدف تبدیل شده.
ارزانترین تبلیغات محیطی
تبلیغات بیلبورد مقرون به صرفه تر از همیشه است. بسته به بازار، مخاطب هدف، فرکانس و دسترسی، استفاده از تبلیغات در فضای باز حتی می تواند اقتصادی تر از سایر اشکال بازاریابی باشد. همچنین استفاده از یک بازار تبلیغاتی معتبر در فضای باز مانند اردیبهشت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.
استفاده از کارگزار تبلیغاتی مانند شرکت اردیبهشت به شما این امکان را می دهد که به راحتی با قیمتی بسیار مقرون به صرفه اقدام به تبلیغات محیطی کنید. با این کار بدون چانه زنی و سردرد در تلاش برای داشتن تبلیغات در فضای آزاد، کمترین قیمت ممکن را پرداخت خواهید کرد.
یک شکل مردمی تر از تبلیغات محیطی، نصب پوستر در مکان های عمومی مختلف مانند بدنه چرخ های فروشگاهی است. اینکار به صورت استراتژیک در سراسر مناطق شهری پرجمعیت، مانند مکان های عمومی شلوغ قرار می گیرند تا حداکثر توجه را بدون صرف هزینه های زیاد جلب کنند.
قیمت تبلیغات فروشگاهی بسته به حجم پوسترها، مکان و مدت زمان تبلیغ متفاوت است.
اگر تبلیغات محیطی روی اشکال مختلف حملونقل عمومی قرار میگیرند، با هدف بازاریابی برای مسافران و مصرفکنندگانی است که از حملونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده میکنند. تبلیغات در حمل و نقل را می توان در کنار اتوبوس ها، مترو و تاکسی ها قرار داد. آنها همچنین میتوانند تبلیغاتی باشند که علاوه بر بدنه در ایستگاه های اتوبوس و مترو قرار بگیرند.
این تبلیغات دید بالایی را برای مشتریان شما فراهم میکنند، در حالی که کمپین های تبلیغاتی شما از مکانی به مکان دیگر ثبت میشوند و در جایی قرار میگیرند که مشتریان نمیتوانند آنها را نادیده بگیرند.